rest i peace §§§

Igår var det den värsta dagen in mitt fkkkn liv! :'(
en sak har hänt, en person har dött.
Min morfar finns inte mer...
i förrgår (söndag) var jag, mamma och henrik och hälsade på morfar på sjukhuset.
Då mådde han ganska bra, och kunde prata och sånt.
Senare åkte vi till mormor och fika lite där.
Sen åkte vi hem.
Senare på kvällen ringde dom från sjukhuset och sa att morfar inte alls mådde bra.
Mamma och Sigrun (morfars vän) åkte in till sjukhuset ,då var klockan ca 22.30.
Morfar hade stängda ögon men var ändå vaken, han kunde inte säga ett ända ord.
Han kunde inte ens röra sig. Personalen sa att det inte gick att rädda morfar på nåt sätt,
så dom tog ut alla maskiner och sånt.
Ett tag efter vid ca 24.00 vaknade morfar till och var jätte pigg,
han kunde titta men inte prata så mycket. Han sa "voff" och de betyde att han ville höja sängen.
Det var det sista han sa, innan han stängde ögonen igen vid 02.30
Han hörde när folk pratade men kunde inte säga nåt själv eller röra sig.
Så han visste om att mamma och Sigrun var där hela tiden.
Dom satt på en stol hela natten och fick inrte en blund.
Jag och henrik var hemma själva, och jag kunde nästan inte sova nåt.
På morgonen när jag vaknade ringde jag direkt till mamma och frågade henne hur det var med morfar.
Hon sa att han bara hade några timmar kvar att leva.
Jag blev såklart skit ledsen men gick ändå till skolan.
Jag oroade mig hela dagen även om det kanske inte syndes på utsidan.
Men det kändes på insidan.
När jag kom hem från skolan ringde jag direkt till mamma,
och då var morfar forfrande vid liv.
Nån timme senear ringde mamma och sa att morfar inte fanns mer.
Det var hemskt. Lite senare kom mammas kussin Anders och hämtade mig och Henrik.
Vi åkte till sjukhuset. Det var många av mofars vänner och släktingar där.
Jag, mamma och Henrik gick inte tsm där morfar låg.
Jag kände inte igen han, jag kunde inte tro att det var han som la där. Död.
Vi stannade där ett tag. Senare åkte vi hem. Då var klockan 20.00 och jag gick
å la mig på direkten. Vid 21.00 gick jag upp igen för att jag var hungrig, hade ju inte ätit nåt.
Då åt jag bara falukorv och ketshup. Sen jag och la mig igen.
Idag (tidag) har jag inte orkat gå till skolan. Henrik har också varit hemma.
Och mamma har varit hemms från jobbet.
Mamma har varit och tvättat morfars bil, det kanske är onödigt, men morfar sa att han ville det.
Den skulle tvättas på Shell i dalby. Men doms sån sak man tvättade bilen var isönder.
Så mamma fick köra till Shell i staffanstorp istället.
Mamma ska sjukskriva sig nu eftersom det är så mycket som måste göras när nån har dött.

älskade morfar, hoppas att du får det bättre där du nu är <3
Vila i frid, jag älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0